Eén dag voor vertrek... - Reisverslag uit Liessel, Nederland van antoonhans - WaarBenJij.nu Eén dag voor vertrek... - Reisverslag uit Liessel, Nederland van antoonhans - WaarBenJij.nu

Eén dag voor vertrek...

Door: Antoon

09 Mei 2014 | Nederland, Liessel

Begin deze week maar meteen even contact opgenomen met de pastorie in Liessel. Noud Engels neemt zoals te doen gebruikelijk de telefoon op. Nadat in mezelf bekend heb gemaakt vraag ik (voor alle zekerheid) eerst even of hij mij herkend. Ja, hoor: "Reijnders van de Nieuwstraat die op de fiets naar Santiago en Rome is geweest". Nadat ik hem heb verteld dat we dit keer naar de relikwieën van St. Andreas in Schotland willen fietsen en ik het fijn zou vinden om weer een stempeltje van onze parochie in mijn Pelgrimspaspoort te krijgen, zegt hij dat ik meteen, of -als ik wil- een half uurtje later, langs kan komen. Als ik hierop aangeef dat het dan een half uurtje later wordt omdat ik mezelf nog niet geschoren heb, zegt ie: "Da gift niks, ne missionaris mag unnen board hebbe". Twintig minuten later sta ik voor de deur van de pastorie. Ik bel aan, Noud doet open en hij nodigt mij van harte uit om naast de pastor te gaan zitten. De koffie wordt ingeschonken en meteen komen er allerlei vragen op me af. Ik vertel in geuren en kleuren over onze eerdere fietstochten, hoe leuk we dat vinden, dat we van camping naar camping fietsen, in een tentje slapen en hoe steil de Pyreneeën, de Alpen en het Fichtelgebergte zijn. Even later zet Pastor van Eerd heel zorgvuldig het parochiestempeltje in het eerste vakje. We keuvelen nog even, drinken nog een kop koffie en onder dankzegging verlaat ik de pastorie. Noud wenst me nogmaals een allerbeste reis en zwaait me uit. Met meer dan een goed gevoel fiets ik huiswaarts. Morgen is het zover; het gaat er nu toch echt van komen.

• 09 Mei 2014 - 17:10

Tonnie En Ans:

Tonnie en ik wensen jullie een heel fijne reis en hopen dat jullie allebei in goede gezondheid op de geplande tijd daar aankomen.
    We hopen dat jullie morgen de wind in de rug hebben want het waait nu wel erg hard.
    Ook de regen kan het best alleen 's nachts vallen.
    We horen (lezen) het wel.
    Groetjes en tot ziens.

• 09 Mei 2014 - 17:16

Maria:

Ha Antoon en Hans,
    Ik wens jullie weer een heel fijne fietstocht met mooie ervaringen.
    Hopelijk is de wind dan wat gaan liggen.
    Groetjes Maria.

• 09 Mei 2014 - 19:17

Fam. Pluijm:

Wow, is het echt al 3 weken geleden dat we een bericht kregen "over 3 weken is het zover"!
    Het lijkt alsof dat gisteren was. Hans en Anton, wij wensen jullie veel plezier en goed fietsweer toe voor de komende weken. Veel succes! Groetjes Roger, Chantal, Dirk en Thomas

• 09 Mei 2014 - 20:40

Linda:

Nog een paar uurtjes en dan is het weer zover.
    Spannend weer.
    Tot morgenvroeg is Asten.
    Groetjes Sjoerd, Linda en Evi.

• 15 Mei 2014 - 21:04

Hoi,

Hier volgt een berichtje van Hans.

Hallo allemaal,

De eerste dagen hebben we veel wind en regen gehad. De wind hadden we meestal op kop met af en toe zware windstoten, waarbij je met alle bepakking goed op moest letten. Na bijna 3 dagen kloteweer begon het langzaam beter te worden. Eerst minder regen,toen begon de zon wat te schijnen en daarna nam de wind ook af. Vanaf de Belgische kust kregen we beter fietsweer. Vandaag zijn we na ruim 400 km op de teller in Calais op de boot gestapt die ons naar Engeland bracht. Na het eerst vlakke stuk begon de tocht in Engeland meteen met een stevige klim van ruim 120 meter. Een voorproefje wat we hier nog kunnen verwachten.
    Nu op naar Londen.

• 15 Mei 2014 - 21:27

Linda:

Leuk om weer een berichtje te lezen.
    Alleen wat jammer van het weer, maar het kan alleen maar beter worden.
    Nu elke dag een stevig ontbijt van bacon and eggs. Dan komen jullie de bergen wel op.
    Fiets ze nog.
    Groetjes Sjoerd, Linda en Evi.

• 22 Mei 2014 - 09:35

Bericht van Hans
    Hoi,
    Na Londen zijn we naar het noord oosten gereden. In het begin vooral langs kanalen en riviertjes. Daarna door een glooiend landschap, constant dalen en klimmen tot 100 meter hoog.
    We hebben nu ongeveer 900 km gereden en zijn zowat 50 km boven Ipswich.
    Na het slechte weer in het begin hebben we heel goed weer gehad. Behalve nu want de regen klettert op mijn tentje. We verwachten morgen weer veel regen en daarna weer beter weer.

• 23 Mei 2014 - 23:58

Bericht van Hans

We zijn vandaag halverwege gekomen. Het was weer een schitterende fietsdag, volop afwisseling. Het weer gedraagt zich prima. In de avond en nacht een buitje en overdag heerlijk fietsweer. Als we binnenkort op een leuke camping in een leuk dorpje zitten, gunnen we ons een rustdag en hoop ik iets meer van ons te laten weten.

Groetjes,
    Hans.

• 27 Mei 2014 - 22:14

Ria En Albert De Jong:

Hallo Hans en Antoon,

We realiseerden ons vandaag plots dat jullie al een tijd onderweg zijn!
    Even gezocht en uiteraard jullie waarbenje.nu gevonden.

Alles gelezen, je bent niet meer zo fanatiek met schrijven als bij jullie vorige
    tochten!!
    Kunnen ons daar wat bij voorstellen: alles went en wordt wat gewoon!

Jullie zijn al halverwege! we wensen jullie een fijne verdere reis, vooral veilig
    natuurlijk!
    We blijven jullie vanaf nu volgen.

Ria en Albert

• 28 Mei 2014 - 07:33

Hoi Hans en Antoon

Alweer halverwege, en we lezen zo weinig over jullie belevenissen. Geen beeldende beschrijvingen over prachtige natuur, en leuke mensen die je tegenkomt. Maar ik ga er vanuit dat de tocht weer fantastisch is. Maar als er even tijd is toch maar ,ns even er voor gaan zitten om het thuisfront weer jaloers te maken.
    Ik ga dit hemelvaartsweekend ook kilometers maken in Zuid Limburg. Maar wel met de hulp van een motortje. Misschien ook jullie toekomst op de lange afstands fietstochten ?

Fiets ze.
    Groetjes
    Franka

• 28 Mei 2014 - 09:55

Bericht van Hans.

Hoi allemaal,
    Na een rustdag maandag ging het vandaag weer verder. Er zijn voor vandaag maar een paar woorden, bar en boos. Vrij snel nadat we vertrokken waren begon het te regenen en dat is het de hele dag blijven doen.
    Toen we in Kingston upon Hull aankwamen bleek er toch geen camping te zijn. Na 90 km regen hadden we geen zin meer om door te gaan en verwenden we ons met een hotelkamer. We konden alles weer netjes droog en in orde maken en morgen met hopelijk beter weer weer vertrekken.

• 02 Juni 2014 - 22:33

Cees Van De Ven:

Hallo Antoon en Hans,

Zo te lezen zit het allemaal niet mee, vooral het weer, en dat is ook te lezen uit jullie berichten.
    Maar jullie zijn doorzetters en zullen jullie doel daarom wel bereiken.
    Complimenten voor jullie doorzettingvermogen !
    Ik heb nog geprobeerd om Antoon te bellen maar zijn telefoon staat uit.
    Houd er de moed in en het zal de komende tijd hopelijk wel beter weer worden.
    En dan wordt het weer genieten.

Groet en succes,
    Cees

• 07 Juni 2014 - 08:51

Berichtje van Hans

Onze fietstocht schiet al aardig.
    We fietsen momenteel door een erg heuvelachtig landschap. Ook voert de tocht vaak langs een rivier.
    De slaapmogelijkheden zijn hier beperkt. Vannacht slapen we ook weer in een hotel.
    Vandaag zijn we met prachtig weer door de Tweed Vallei gefietst, een van de mooiere fietsdagen ooit, met prachtig uitzichten. We moesten vrij eenvoudig tot ruim 400 mtr klimmen.
    We zijn nu in de voorstad van Edinburgh met ruim 20000 km op de teller en nog 115 km te gaan.
    Zondagmiddag verwachten we in St Andrews aan te komen.

Tags: St. Andrews