Dinsdag 10 mei 2011: Datteln – Beddinghausen. - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van antoonhans - WaarBenJij.nu Dinsdag 10 mei 2011: Datteln – Beddinghausen. - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van antoonhans - WaarBenJij.nu

Dinsdag 10 mei 2011: Datteln – Beddinghausen.

Door: Antoon en Hans

10 Mei 2011 | Duitsland, Berlijn

Vannacht was het een koude nacht en hierdoor was de tent ’s morgens nat van de douw. De zon zorgde ervoor, dat we alles droog in konden pakken. Op de camping was niets te krijgen, daarom zijn we na de thee en wat snoeperij aangereden. Na een km. of 12-13 vonden we in Bork een “Bakker Bart” achtige konditorei waar we lekker rustig konden ontbijten.
We hebben vandaag drie verschillende gebieden gehad waar we doorheen fietsen. We begonnen in een glooiend landschap, met rustige klimmetjes, oa. langs de kerncentrale van Werne. De route ging daarna richting het Datteln-Hamm kanaal en met de wind in de rug, ging het met een lekkere snelheid over een vlak stuk weg richting Hamm. Vlak voor Hamm reden we vlak langs een grote kerncentrale, waarbij de 3 grote koeltorens al van verre zichtbaar waren.
We nemen onze tijd om te eten, rond te kijken en foto’s te maken, met gevolg, dat het alweer middag was toen we in Hamm aankwamen, tijd voor de lunch.
Vlak na Hamm eindigde het kanaal en de tocht ging verder over een vlak terrein; zigzaggend over landweggetjes met mooie vergezichten (oa. een hele mooie kerktoren) en door bossages. In de buurt van Benninghausen ( na ruim 80 km) wilde we de camping nemen,. Na enig zoeken vonden we een bijna verlaten camping, maar via een telefoon nummer, konden we de eigenaar bereiken. Geen probleem om ergens te gaan staan en hij zou later wel langs komen.
Net zoals gisteren zijn we vandaag veel over verharde grindpaden gereden. Dit zorgde ervoor dat de fietsen weer hartstikke smerig waren. Na tentje opzetten, douchen, fiets afspuiten en ketting smeren zijn we in Benninghausen gaan eten.
Weer: Erg zonnig, weinig wind.
Temperatuur: Tot 23- 24 graden.
Route: In het begin glooiend, daarna vlak langs een kanaal en het riviertje de Lippe en daarna vlak, door boerenlandschap.
Afstand: 87.9 km, inclusief retourtje dorp om te eten.