Woensdag 11 mei 2011: Beddinghausen – Warburg. - Reisverslag uit Warburg, Duitsland van antoonhans - WaarBenJij.nu Woensdag 11 mei 2011: Beddinghausen – Warburg. - Reisverslag uit Warburg, Duitsland van antoonhans - WaarBenJij.nu

Woensdag 11 mei 2011: Beddinghausen – Warburg.

Door: Antoon en Hans

11 Mei 2011 | Duitsland, Warburg

De camping had helemaal geen faciliteiten. Dus geen ontbijt, maar thee en enkele mueslirepen, voldoende om weer op pad te gaan. We hadden vandaag 2 keuzes: of ca. 60 km. of 125 km, want na Paderborn was er geen camping op de route. We kozen voor de 125 km route en waren al voor negenen op stap. Zoals we gisteren eindigden, gingen we vandaag verder, door een vlak landschap, met vooral veel akkers. Vandaag hebben we veel koolzaad velden gezien. Ze zijn fel geel en steken enorm mooi tegen de natuur af. In een supermarkt hebben we ontbijt spullen gekocht en op een leuk plekje bij een stuw in een riviertje hebben we ontbeten. In grote lijnen volgden we de het stroom gebied van de Lippe tot in Paderborn. Vlak voor Paderborn staat Schloss Neuhaus, een groot slot met bijbehorende tuinen waar we rondgekeken hebben en in de buurt wat gedronken. Daarna was het alweer tijd voor het middageten en we hebben gepicknicked bij een visvijver. Toen was het over met het vlakke land. Om van het ene riviertje bij het andere te komen, moesten we een heuvel van ruim 400m. over. Het begon met langzaam oplopende weg en daarna kwam een lichte klim van 5 km. We hadden voor vandaag al bijna 100 km op te teller staan, toen we aan een klim moesten beginnen van 1.5 km met stijgingen tot 8%; een behoorlijke klus. Daarna kregen we wel een lange afdaling naar het dal van het riviertje “de Diemel”. De laatste 25 km waren goed te doen en in de avondzon waren de gele koolzaadvelden tegen de heuvels een schitterend gezicht.
Het was al laat (ruim na achten) voordat we bij de camping in Warburg aankwamen. De campinghoudster had niemand meer verwacht. Net als gisteren, wilde ze voor ons wel wat eten klaar maken, en nadat we de tent opgezet hadden, kwam ze ons roepen voor het eten. In korte tijd had ze weer iets lekkers klaar gemaakt. Het was alweer snel na tienen , dus weer slapen en uitrusten voor de dag van morgen.
Weer: Erg zonnig, weinig wind.
Temperatuur: Tot 23- 24 graden.
Route: In het vlak, na Paderborn begonnen de heuvels. Na de oversteek over de berg weer glooiend.
Afstand: 125.4 km.