Donderdag 12 mei 2011: Warburg – Hemeln. - Reisverslag uit Hemeln, Duitsland van antoonhans - WaarBenJij.nu Donderdag 12 mei 2011: Warburg – Hemeln. - Reisverslag uit Hemeln, Duitsland van antoonhans - WaarBenJij.nu

Donderdag 12 mei 2011: Warburg – Hemeln.

Door: Antoon en Hans

12 Mei 2011 | Duitsland, Hemeln

Vanmorgen bij het vertrek was het ongeveer 15 graden, net goed om in shirtje en korte broek te vertrekken. Bij de camping was niets te krijgen, maar na de goede maaitijd van gisteravond, konden we wel zo op weg.
We vertrokken in bewolkt weer en meer dan af en toe een beetje zon, is het vandaag bewolkt gebleven. De weinige wind die er stond, hadden we in het algemeen wel mee.
Binnen de eerste kilometers hadden we de eerste kuitenbijters van vandaag alweer achter de rug. Met stramme spiertjes is dit wel een aanslag op de kuiten.
In Trendelburg zagen we boven op een heuvel een mooi kasteel. Ofschoon het buiten de route lag, gingen we er wel naar toe en dat hebben we geweten. De klim ernaar toe was niet heel erg lang, maar wel goed zwaar. Hier hebben we ook ontbeten.
Na nog enkele klimmetjes kwamen we bij Bad Karlshafen, waar de Diemel in de Weser stroomt. Vanaf daar hebben we behoorlijk vlak terrein gehad. We hadden ons doel voor vandaag beperkt en na 75 km kwamen we bij een camping in Hemeln aan; een passende naam om een nacht door te brengen. We kwamen om ongeveer 4 uur aan en de camping had voldoende faciliteiten om weer eens de was te doen. Omdat er weinig mogelijkheden waren om een waslijn te maken, gebruiken we de fietsen en een boom. Helaas begon het later op de avond te waaien en de fietsen waren omgewaaid, terwijl wij zaten te eten. Onze vriendelijke buren uit Valkenswaard hadden de spullen opgeruimd.
Weer: Bewolkt, weinig wind. ’s Avonds kwam de wind opzetten.
Temperatuur: ’s morgens 15 graden, oplopend naar ca. 20 graden.
Route: In het begin nog wat kuitenbijters. Nadat we bij de Weser waren gekomen, vrij vlak..
Afstand: 75.9 km.

Zo, dit waren onze belevenissen van de eerste dagen. Het was weer fantastisch.

Groeten van Antoon en Hans aan al onze volgers.

• 12 Mei 2011 - 21:20

Cees Van De Ven:

Hallo Antoon en Hans,

Zo te lezen gaat het weer als vanouds. Gezellig fietsen, verstand op nul en genieten. Heerlijk !
    Veel succes en ik blijf jullie volgen, ook in de moeilijke(fiets) tijden die misschien nog gaan komen.
    Goei reis.

• 13 Mei 2011 - 06:34

Remco:

Het is weer erg leuk om jullie avonturen en jeugdig enthousiasme te lezen. Ik hoop dat jullie hele rit zo zal zijn. Veel plezier!

• 13 Mei 2011 - 09:25

Marianne:

Leuk om nu ook jullie verhalen te kunnen lezen! Geniet van jullie mooie ervaringen. Het klinkt in ieder geval helemaal super!

• 14 Mei 2011 - 18:10

Carlo:

Hallo,

Inderdaad weer leuk om jullie reisverslag te lezen.
    Maar ik denk het al jaren van jullie 'hoe ouder en gekker' nu lees ik op woensdag 11 mei het volgende: "in een riviertje hebben we ontbeten". Waarom zijn daar geen foto's van?

Veel plezier.

• 20 Mei 2011 - 08:20

Roger, Chantal, Dirk:

Een goede eerste week als ik het zo lees. Heerlijk weer, leuke belevenissen, geen lichamelijke klachten, mooie plaatjes en in alle eenvoud genieten. Wat kan een mens zich nog meer wensen...
    Veel plezier verder op jullie tocht. Wij blijven jullie volgen.
    Groetjes Roger, Chantal en Dirk Pluijm

• 02 September 2011 - 19:58

Dick En Marjo:

Hoi Antoon en Hans,

in 2007 fietsten wij samen naar Santiago en jullie ook. Veel regen! in 2010 zijn jullie naar rome gefietst. Wij ook, Dit keer weer op de tandem, maar zonder gekneusde ribben.

hoe is het met jullie?

groet
    Dick en Marjo van de rode tandem

• 02 September 2011 - 20:00

D&M: