Zondag 8 mei 2011: Millingen aan de Rijn - Wesel - Reisverslag uit Millingen, Nederland van antoonhans - WaarBenJij.nu Zondag 8 mei 2011: Millingen aan de Rijn - Wesel - Reisverslag uit Millingen, Nederland van antoonhans - WaarBenJij.nu

Zondag 8 mei 2011: Millingen aan de Rijn - Wesel

Door: Antoon en Hans

08 Mei 2011 | Nederland, Millingen

De eerste nacht in het tentje was weer snel wennen. Om ongeveer 8 uur zijn we opgestaan en na een ontbijtje gingen we iets na negen weer op pad, op weg naar het fietspontje, het begin van de beschreven route, waar we om ong. half elf aan begonnen. Het begon meteen goed, Er stond een fikse wind en deze hebben we het grootste gedeelte van de dag recht op kop gehad. Waar we normaal 17, 18 km/uur fietsen, ging het vandaag niet harder dan 12, 13 km. per uur en met veel meer inspanning. De route liep vooral over de dijken langs de Rijn en daar heeft de wind vrij spel. Het was niet alleen de wind, waardoor het vandaag niet snel liep, maar we zijn ook vaak gestopt om foto’s te maken, o.a. van hijskranen voor de steenfabrieken uit het verleden, de plek bij Spijk waar de Rijn ons land binnen komt, gele koolzaadvelden afgezet met witte bloemen enz. In Rees zijn we in een pizzeria gaan eten. Ook ‘s middags bleef het maar hard waaien en om ongeveer half vijf en met ruim 60 km. op de teller, kwamen we bij de grootste camping van Europa kwamen, vlakbij Wesel. Hier zijn we afgedraaid en we vonden het genoeg voor vandaag.
Naast de stevige wind was het ook erg zonnig en dus ideaal weertje voor een eerste wasje.
Ondanks dat het een enorme camping is, was er geen internet mogelijkheid op de camping, dus jammer maar helaas, geen verhaal vandaag. Tot ’s avonds toe bleef de temperatuur heerlijk om met de korte broek en T-shirt buiten te zitten.
Weer: Erg zonnig, maar veel wind, rechts van voren, links van voren en recht op kop.
Temperatuur: Tot 25 graden toe.
Afstand: 61.5 km