De reis is begonnen - Reisverslag uit Asten, Nederland van antoonhans - WaarBenJij.nu De reis is begonnen - Reisverslag uit Asten, Nederland van antoonhans - WaarBenJij.nu

De reis is begonnen

Door: Remco

12 Mei 2007 | Nederland, Asten

Ze zijn vertrokken! Na een laatste ontbijt thuis zijn zijn ze naar Asten gefietst om uitgezwaaid te worden. Nadat iedereen de fietsen en bepakking had bewonderd en de laatste gelukwensen had uitgewisseld was het echt zover; ze startten met hun avontuurlijke tocht. Franka en Nelly fietsten het eerste uur met ze mee.

Heren, Goede reis!

• 12 Mei 2007 - 19:43

Linda:

Hoi Remco,

Heb je leuk gedaan. En ons mam en Nellie hebben de eerste 55 km meegefietst, en dus ook nog terug. Ze hebben meer gefietst als de heren. Alleen de dames hoeven morgen niet meer op het zadel.

Groetjes Linda

• 13 Mei 2007 - 14:18

Jo Royackers:

ge het al mooi foto's. goeie reis

wim en jo.

• 13 Mei 2007 - 16:20

Nelly:

Ik heb gisteren samen met Franka heerlijk tot Vessem meegefietst. (met de terugweg samen was 't de langste tocht ooit op 1 dag gemaakt: nl. 119,3 km.)
    Maar de rest laat ik toch aan Antoon en Hans over.

We hebben nog meegemaakt dat ze hun 2e stempel ontvingen in hun paspoort. Daarna was het afscheid nemen en ieder z'n eigen weg vervolgen.

Ik wens ze (vanuit mijn luie stoel) veel succes.

• 13 Mei 2007 - 16:59

Franka:

De eerste 2 dagen zitten erop. Na de eerste winderige en soms een beetje natte etappe hebben ze overnacht in Postel, net over de grens in Belgie.Ze zijn vanmorgen om half negen weer aangefietst voor de volgende kms. Het weer was vandaag beter dan gisteren en ze hebben weer 80 km afgelegd en staan op de camping in Londerdeel in de buurt van Mechelen.
    Ze hebben het reuze naar hun zin.
    Nog maar 2230 km te gaan.

Groetjes Franka.

• 14 Mei 2007 - 09:59

Dorien En Joppe:

Tussen al het klussen door zullen we jullie via deze weg in de gaten houden. Heren: heel veel plezier en succes in jullie avontuur.

• 14 Mei 2007 - 18:59

Franka:

Ook vandaag (maandag )stond er een stevige wind op kop en konden ze maar een gemiddelde fietsen van 13 km per uur, wat toch nog een dagafstand opleverde van 72 km. Er is geen enkel buitje gevallen.Toon heeft wat last van stramme spiertjes en Hans zij zitvlees heeft ook betere tijden gekend.
    Ze hebben vanavond een lekkere steak verorberd ( je moet tenslotte goed eten )en ze brengen de nacht door op een camping in Gerardsbergen.

Gegroet Franka.

• 14 Mei 2007 - 19:09

Franka-Henk:

Waren die staeks wel bedoeld om op te eten, want die helpen toch ook tegen zadelpijn!En even je woorden van jaren terug te herhalen,,Doorgaan het gaat vanzelf weer over,,Succes

• 15 Mei 2007 - 10:03

Thea-Thea:

Zo heren, al in Gerardsbergen aangekomen. De eerst klim dus al gehad; of zijn jullie niet via "de muur" gefietst. Veel fietsplezier en goed weer, dan hebben wij het waarchijnlijk ook. Gaan dit lange weekend ook proberen wat fietskilometers te maken in de Alblasserwaard.
    Groetjes,
    grote zus en zwager

• 15 Mei 2007 - 17:51

Linda:

Bonjour. Pap had net gebeld. Ze zijn vandaag de Franse grens over gestoken. Zijn bips heeft inderdaad betere tijden gehad, maar hij tape de billen wel een beetje in. Verder gaat alles oke.

• 15 Mei 2007 - 19:23

Nelly:

Hans en Antoon hebben vandaag weer, met straffe tegenwind, een 80 km afgelegd. Ze hebben, zoals Linda reeds aangaf, de Franse grens gepasseerd en hebben hun tentjes opgezet in Sameon. Om half zeven schuilden ze in hun tentjes voor de motregen.
    En nu verder richting Parijs!

groetjes,
    Nelly

• 16 Mei 2007 - 17:52

Franka:

Vandaag hebben ze tussen de buien door 70 km gefietst. Het weer valt dus nog steeds een beetje tegen.Gisteren en vandaag hebben ze de eerste "bondgenoten" getroffen.
    Ze overnachten op een camping in Honnecourt sur Escaut, dit ligt 20 km onder Cambria.

Groeten Franka.

• 17 Mei 2007 - 17:09

Remco:

Vandaag hebben ze gelukkig wat beter weer getroffen. Ze hebben 90 kilomter gefietst en zitten nu 10 km boven Compiègne. Het was een schitterende tocht. De kilometerteller op Hans' fiets heeft het inmiddels al begeven, kan je nagaan. Ze zijn nog steeds dol-enthousiast!

• 18 Mei 2007 - 21:28

Franka:

De heren hebben vandaag 90 km afgelegd, het schoot dus lekker op. Het weer was uitstekend. Er kon voor de eerste keer in een shirtje en korte broek gefietst worden.
    Ook hebben ze de eerste hellingen moeten nemen. 3 km klimmen met een stijgingspercentage van 7 procent. Even aanpoten dus. Eindbestemming was Henonville.

• 19 Mei 2007 - 18:49

Franka:

De eerste week zit erop.
    Na eerst vanmorgen wat uitgeslapen te hebben zijn ze dus wat later vertrokken.
    Ze hebben vandaag door heuvelachtig gebied gefietst en de Seine overgestoken en ze camperen vanacht op een vrij drukke familiecamping ter hoogte van Parijs.
    Een-vierde van de totale afstand hebben ze al afgelegd.

Als ze een keer in de gelegenheid zijn zullen ze zelf hun verhalen vertellen maar ze fietsen steeds door kleine plaatsjes en op de campings is tot nu toe ook geen gelegenheid geweest te internetten.

Groeten Franka.

• 20 Mei 2007 - 09:25

Carla Van Den Broek:

Fijn en leuk om te lezen dat de reis voorspoedig verloopt. Ik blijf het met plezier volgen en wens jullie toi, toi, toi, 1/4 zit erop, op nu naar de helft.

Groetjes,

Carla

• 20 Mei 2007 - 18:36

Remco:

Vandaag hebben ze veel regen gehad en hebben ze 70 kilometer afgelegd. Ze zijn hun tocht geëindigd in Chartres. De lichamelijke ongemakken zijn gelukkig weer wat afgenomen; vandaag hadden ze het geluk dat het voornamelijk bult-af ging.

• 21 Mei 2007 - 08:09

Bep:

Het is geweldig leuk om de route van zwager met compagnon te volgen. Ik heb gisteren ook een stukje gefietst (zo'n 1.8 kilometer!) wind in en voel dus helemaal mee met jullie.
    Nog heeeel veel fietsplezier en we zullen er met de thuiskomst zeker zijn.
    Heel veel groetjes en nog een hele goede reis

• 21 Mei 2007 - 16:34

Franka:

Na wat mist vanmorgen hebben ze vandaag door een prachtig zonnig Frans landschap gereden en de hele dag schitterend weer gehad.De dagafstand was 90 km.
    Het liep zo lekker.
    De totale afstand die ze hebben gefietst is 770 km. De routeafstand is 720 km.
    De camping voor vanacht ligt in Freteval.
    Woorden van Hans: als ik voor mijn tentje sta zie ik, voor me een stromend beekje, rechts een watervalletje en links een prachtig dorpje met een kerkje.

Ik denk dat ik mijn fiets ook maar eens in orde ga maken.

• 21 Mei 2007 - 17:48

Michiel Zandstra:

Dag Antoon en fietsmaat van Antoon,

Ik hoorde net van Annette dat jullie een goede start hebben gemaakt, hoop dat jullie dat door kunnen zetten tot in Spanje. Wens jullie nog een fijn fietstochtje, en fiets ook ff langs Groningen op de terugweg... ;)

Groeten uit het noorden

• 22 Mei 2007 - 07:55

Thea:

Hoi Hans en medereiziger. Het schiet al goed op hè; al bijna op 1/3-deel van jullie reis. Het weer werkt blijkbaar niet altijd mee, maar laten we hopen dat het in Frankrijk droger en zonniger wordt. Ben benieuwd naar jullie foto's. Ik weet nu hoe het voelt elke dag een lange afstand te fietsen. Afgelopen lang weekend gefietst in de Alblasserwaard met soms erg veel wind in de polder: 370 km. in 5 dagen.
    Zet 'm op en een voorspoedig voortzetting van jullie tocht.

• 22 Mei 2007 - 16:43

Franka:

Gisteren-avond liepen er op de camping enkele jongens rond die steeds naar hun spullen keken. Daarom ging Antoon even alleen kijken of er iets te eten was en bleef Hans bij de tentjes. Hans maakte een foto van het groepje. Dit vonden de jongens niet leuk en ze begonnen vervelend te doen. Eindresultaat was dat de mannen hun spullen weer hebben ingepakt en nog doorgefietst zijn naar Vendome.
    Vandaag hebben ze weer 80 km afgelegd.
    Ze zitten nu in Tours.
    Morgen hebben ze rustdag, ofschoon er van rusten niet veel zal komen want de fiets heeft onderhoud nodig er moet gewassen en gelucht worden en ze gaan een internet cafe zoeken.
    We verwachten dus morgenavond een ellelang verhaal.

• 22 Mei 2007 - 21:13

Nelly:

Ik ben blij dat Franka de gegevens zo goed weergeeft. Antoon geeft wat minder details door. Ik zal het van hem meer moeten hebben van zijn notities op de pda en wat ze in de internetcafes doorsturen.
    p.s.: Annette heeft vandaag haar motorrijbewijs gehaald. Dus vanaf vrijdag gaat ze de weg onveilig maken. Helaas zijn Antoon en Hans te ver weg om ze met een bezoekje te verblijden.

groetjes,
    Nelly

• 23 Mei 2007 - 13:39

Roger En Chantal:

Bonjour oom et compagnon!
    Respect hoor voor het avontuur dat jullie tegemoet gaan. Wij wensen jullie veel succes, beter weer (in ieder geval droog) en beterschap voor de billen (we weten hoe het voelt na een dag fietsen, laat staan als je zoveel dagen achtereen bezig bent...AUW!). We zullen de site regelmatig bezoeken om te lezen hoe het jullie vergaat.
    Hans, de uitnodiging voor onze verjaardag ligt inmiddels op de deurmat, dat gaat dus dit keer helaas aan jou neus voorbij, maar we zullen er eentje drinken op jullie (en nog eentje en nog eentje...).
    De groetjes utj Mèèl!

• 23 Mei 2007 - 13:59

Marianne:

Hey pap en Hans,
    Ik heb gehoord dat jullie eindelijk mooi weer hebben, maar dat jullie hoe dan ook genieten. Goed om te horen. Maak er een onvergetelijke tijd van (hoewel het dat volgens mij al lang is ;-))

Groetjes Marianne

• 23 Mei 2007 - 14:36

Henk En Franka:

Hoi trappers
    Als jullie dit lezen is er eindelijk een internetcafe gevonden, dus ga er maar eens voor zitten om al die avonturen door te mailen aan al die mensen die aan de computer gekluisterd zitten en met jullie meeleven. Wij zijn in ieder geval reuze benieuwd naar de belevenissen en zouden ook graag wat foto,s zien als bewijs dat jullie niet ergens in de ardennen bivakeren.Groetjes

• 23 Mei 2007 - 15:47

Ilona:

Hoi super-sportievelingen,

wat knap dat jullie elke dag maar weer een flinke toch per fiets afleggen. Denk eraan: niet smokkelen he (liftend oid). Hopelijk is / wordt het weer weer wat beter, zodat jullie lekker droog blijven want elke dag maar regen is ook niks.

Leuk verhaal hadden jullie geschreven, zo houdt het thuisfront (en alle andere geintresseerden) toch bij wat jullie meemaken en doorstaan.

Ilona

• 24 Mei 2007 - 20:02

Franka:

De zon scheen stralend toen ze vanmorgen uit hun tentje kropen en heeft de hele dag geschenen.Na 90 km trappen zijn ze aangeland in Chatelleraut.
    Morgen moet eerst Antoon zijn fiets gerepareert worden want er zijn enkele spaken gesprongen.

• 25 Mei 2007 - 17:26

Franka:

Vanmorgen is eerst Antoon zijn fiets gerepareerd bij een erg goede vakman. Er moesten 8 nieuwe spaken in zijn wiel. Ze hebben daarna nog 90 km gefietst naar Chateau Garnier. Op hun stempelkaart hebben ze bij kathedralen, kerken en het VVV ondertussen 16 stempels verzameld.

• 26 Mei 2007 - 19:45

Franka:

Het was vandaag een regenachtige dag. Toen ze vanmorgen uit hun tentje kwamen
    hadden ze de eerste plens al te pakken.In de loop van de ochtend werd het droog, maar vanmiddag goot het weer. Ze hebben toch nog 70 km afgelegd. Gelukkig hadden ze onderweg ook al wat gegeten want ze zitten nu in een klein dorpje met een kleine camping waar geen eetgelegenheden zijn. Maar gelukkig hebben ze altijd noodrantsoen bij.
    Soep en erwtjes met worteltjes.
    En met zo`n slecht weer maar vroeg naar bed.

• 27 Mei 2007 - 16:35

Franka:

Het was afzien vandaag. Regen,wind op kop, koud en ook nog heuvelachtig.
    En of dat niet genoeg was is Hans ook nog door zijn ketting getrapt. Gelukkig hebben ze hem zelf kunnen repareren door er 2 schakels uit te halen.
    Het is nu droog en de zon schijnt.
    Ze overnachten in een mooi oud Frans dorpje, Aubeterre.
    Ze hebben nu 1200 km gefietst waarvan 1100 van de route.