Nog 4 weken.... - Reisverslag uit Liessel, Nederland van antoonhans - WaarBenJij.nu Nog 4 weken.... - Reisverslag uit Liessel, Nederland van antoonhans - WaarBenJij.nu

Nog 4 weken....

Door: Antoon

10 April 2010 | Nederland, Liessel

Vandaag, zaterdag 10 april 2010. Nog precies 4 weken voor vertrek !

's Ochtens om 10.00 uur samen (Hans, Franka, Nelly en Antoon) vertrokken naar De Wit in Schijndel om daar de nodige outdoorkleding en nog wat reisspulletjes te kopen. Ontzettend gezellig zo’n dagje met zijn vieren samen optrekken en automatisch komen dan altijd de herinneringen aan onze fietstocht naar Santiago de Compostela weer naar boven. Maar bovenal: door er samen over te praten krijg je er zoveel zin in dat je het gewoon jammer vindt dat het vertrek nog vier weken op zich laat wachten.
Inmiddels zijn Hans en ik ook lid geworden van de Vereniging Pelgrimswegen naar Rome, waardoor we in het bezit zijn gekomen van het pelgrimspaspoort. Dit officieel op naam gesteld document heet in het Italiaans ‘Le Credenziali’, letterlijk 'geloofsbrief', en het is een verklaring dat de drager ervan een echte pelgrim is. Deze pelgrimspas geeft toegang tot de speciale pelgrimsherbergen waar men gratis of voor een klein bedrag kan overnachten. De pelgrimspas is tevens de 'stempelkaart' waarin onderweg de stempels kunnen worden geplaatst waarmee je in de Sint Pieter in Rome kan aantonen dat je de tocht daadwerkelijk (in ons geval per fiets) hebt afgelegd. Op basis hiervan ontvang je dan in de sacristie van de Sint Pieter het ‘Testimonium Peregrinationis Peractae ad Limina Petri’, een verklaring waarin staat dat je de pelgrimage hebt voltooid.

Meer weten over de Vereniging Pelgrimswegen naar Rome?
Kijk op www.pelgrimswegen.nl

Groet, mede namens Hans,
Antoon

• 02 Mei 2010 - 11:48

Henriette V Breugel :

ik hoop dat je een fijne en mooie fietstocht krijgt.

is het mogelijk als je in rome bent.
    om een klein zilvere hangertje mee te brengen.

henriette

• 05 Mei 2010 - 19:03

Ans & Carlo:

Antoon en Hans,

Wij jullie wensen jullie een prettige en voorspoedige fietsvakantie. Het zal ongetwijfeld weer een belevenis worden en wij zullen jullie reisverslag met belangstelling lezen. Wel verwachten we deze keer meer foto's!!!

Veel succes.

Ans & Carlo

• 05 Mei 2010 - 19:26

Anneke:

Antoon en Hans

Goede reis en veel fietsplezier

• 07 Mei 2010 - 09:40

Franka:

Hoi Antoon,
    Nog `n nacht slapen en dan is het eindelijk zover. Weer een "tocht van juliie leven gaat beginnen". Het wordt vast en zeker weer een hele belevenis.
    Ik verheug me er nu al op om jullie op een treinstation te komen halen en na jullie wekenlang gemist te hebben de eerste verhalen te horen.(maar waarschijnlijk wil jij daar nog niet aan denken).

Heel veel fietsplezier, een goede reis en de groeten.