Het eerste mooie moment... - Reisverslag uit Liessel, Nederland van antoonhans - WaarBenJij.nu Het eerste mooie moment... - Reisverslag uit Liessel, Nederland van antoonhans - WaarBenJij.nu

Het eerste mooie moment...

Door: Antoon

Blijf op de hoogte en volg

06 Mei 2010 | Nederland, Liessel

Vandaag de afrondende voorbereidingen gedaan. Alle spulletjes die mee gaan één voor één gecontroleerd en klaargezet in de garage. Net een marktkraampje! Morgen gaan ze de fietstassen in.
Ook nog even bij Pastoor Massaer in Liessel langs geweest. Dit om het eerste stempeltje voor het Pelgrimspaspoort op te halen. Op de pastorie werd ik hartelijk ontvangen door Noud Engels. Ondanks het feit dat in de pastorie op dat moment een overleg plaatsvond nam de pastoor alle tijd voor me. Alle aanwezigen luisterden met “oren op steeltjes” mee toen ik hem vertelde over onze reisplannen. Hij was erg geïnteresseerd en gaf me de suggestie mee om ook Jeruzalem een keertje per fiets aan te doen.
Het stempeltje met de tekst “Sigillum Parochiae Sancti Willibrordi Liessel” werd zorgvuldig in het eerste open vakje van mijn paspoort gezet. Vervolgens zei de pastoor “Ik zal je iets meegeven waar je onderweg op moeilijke momenten steun bij kunt zoeken” Daarna ging hij naar achteren en kwam terug met een klein wit doosje, dat hij aan mij gaf terwijl hij zei: “Een rozenkrans van de Paus”. Op de bovenkant van het doosje stond de afbeelding van Paus Benedictus XVI en in het doosje zat een mooie rode rozenkrans.
Verder gaf hij aan dat hijzelf binnenkort ook naar Rome ging, maar dan met het vliegtuig. Hij zou daar in de week van 7 tot 13 juni a.s. zijn. Laat dat nou net de week zijn dat wij daar (naar verwachting) zijn. Onder een “Wellicht tot ziens in Rome” nam ik afscheid.

Het wordt nu wel erg kort dag.
Ik zie uit naar zaterdag.

Groet,
Antoon

  • 07 Mei 2010 - 14:55

    Franka:

    Hallo Antoon

    Zo, jullie site even bij de favorieten gezet zodat ik de avonturen op de voet kan volgen. Die rozenkrans heeft er ongetwijfeld al voor gezorgd dat al de regen voor de komende weken vandaag al gevallen is zodat jullie door zonnige oorden kunnen fietsen.Heb net nog even de betekenis van een rozenkrans gegoogeld, en als er soms gebrek aan gesprekstof is, dan kunnen jullie mooi samen die onze vaders en wees gegroetjes bidden , om samen ,,devoot,, Rome te bereiken. Ik wens jullie heel veel kameraadschap en fietsplezier.

    Groetjes
    Franka van den Heuvel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 45781

Voorgaande reizen:

10 Mei 2014 - 14 Juni 2014

The Way of St. Andrews

07 Mei 2011 - 28 Mei 2011

Op de fiets naar Praag

08 Mei 2010 - 20 Juni 2010

Op de fiets naar Rome

12 Mei 2007 - 30 Juni 2007

Op de fiets naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: