De voorlopig laatste werkdag. - Reisverslag uit Vlierden, Nederland van antoonhans - WaarBenJij.nu De voorlopig laatste werkdag. - Reisverslag uit Vlierden, Nederland van antoonhans - WaarBenJij.nu

De voorlopig laatste werkdag.

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg

07 Mei 2010 | Nederland, Vlierden

De voorlopig laatste werkdag.

De laatste werkdag zit erop. Na een paar laatste drukke weken, waarin het nodige gebeurd en geregeld is, was het nog niet zover, dat ik vandaag rustig uit kon werken. Er moesten nog wat laatste zaken geregeld en wat taken verdeeld worden. De concentratie bewaren bij de laatste afspraak viel niet mee, maar die is nog goed verlopen. Daarna kon ik met een gerust hart de deur achter me dicht trekken. De meeste mensen in mijn omgeving waren op de hoogte van de aanstaande reis, en bij het laatste, tot over 5 weken, rondje langs de afdeling kreeg ik veel positieve reacties over het avontuur wat we weer aangaan.

Het eerste wat ik thuis deed, was naar de kapper om een vakantiekapsel te laten maken; voldoende kort om ’s morgens snel de kop onder de kraan te kunnen houden, met de vingers door de stoppeltjes en klaar is mijn haar. Daarna begon het inpakken. Het meeste stond al enkele weken klaar. Het lijstje met wat waar in moest was uitgeprint en het was een kwestie van pakken in de goede zak en klaar.

Nu nog een nachtje slapen en dan is het weer zover. De reis, die we 3 jaar geleden, na onze tocht naar Santiago, hebben afgesproken, kan beginnen. Gezien de ervaring die we hebben, heb ik er enorm veel zin in, om weer lekker relaxed door Europa te fietsen. Het enige wat je moet doen is ’s morgens je tentje inpakken, wat eten, wat fietsen, wat eten, soms wat bekijken, wat fietsen, camping zoeken, tentje opzetten, naar huis bellen, lekker uit gaan eten, dagboek schrijven en slapen. De weinige besluiten die we overdag moeten nemen zijn; maken we 50 of 100 km of nog meer of minder, welke camping zullen we nemen en waar gaan we eten. Dit is allemaal goed te overzien.

Morgenvroeg om negen uur treffen we elkaar in Asten bij de kerk. Zoals vorige keer, heb ik van verschillende mensen gehoord, dat ze ons weer uit gaan zwaaien, wat me heel erg goed doet. Omdat die mensen voor ons vroeg opstaan, zullen we als tegenprestatie proberen, om deze reis wat vaker onze belevenissen te vermelden.

Tot ziens allemaal

Hans.

  • 07 Mei 2010 - 20:11

    Remco:

    Geniet van je laatste nacht in een echt bed. Tot morgenvroeg.

  • 07 Mei 2010 - 20:33

    Henriettev Breugel R:

    hallo

    veel plezier samen

    henriette

  • 08 Mei 2010 - 08:46

    Annette:

    Zo, de reis is begonnen. We hebben jullie net uitgezwaaid bij de kerk en ik kijk al uit naar de dag dat jullie terug komen met geweldige verhalen, schitterende foto's en weer een hele mooie herinnering rijker. En pap, ik zal je elke dag volgen op mijn kaart... Ik zou zeggen "Geniet ervan!" maar weet zeker dat jullie dat nu al doen!

  • 08 Mei 2010 - 20:32

    Linda:

    En de eerste camping al gevonden???
    Tentje al weer opgezet, eten al weer naar binnen en in de slaapzak gekropen.

    We zijn erg benieuwd naar jullie reisverslagen. we houden de site in de gaten.

    Geniet ontzettend veel van deze geweldige reis.

    Tot over 5 weken.

    groetjes Sjoerd en Linda

  • 08 Mei 2010 - 22:18

    Franca:

    Hoi

    Na een ,,massaal,, afscheid met een brede grijns op de snoet vertrokken, zit de eerst etappe er al weer op. Ik , net thuis kan het toch niet laten om te kijken of er misschien al iets op de site staat, maar eigenlijk is dat ook wel erg snel.Het is in ieder geval vandaag droog gebleven, dus dat is een goede start
    Ik ga mijn naam voorlopig met een C schrijven dan weet je dat dat het mailtje van je zusje is.

    Groetjes Franka met een C

  • 09 Mei 2010 - 12:39

    Nelly:

    Hans en Antoon hebben gisteren meteen de koe bij de horens gepakt en maar liefst 113 km gefietst en overnacht op een camping in Jülich.
    Als ze zo door gaan, hebben ze geen 4 weken nodig om deze tocht te volbrengen.
    Ik ben benieuwd.

    groetjes, Nelly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 45800

Voorgaande reizen:

10 Mei 2014 - 14 Juni 2014

The Way of St. Andrews

07 Mei 2011 - 28 Mei 2011

Op de fiets naar Praag

08 Mei 2010 - 20 Juni 2010

Op de fiets naar Rome

12 Mei 2007 - 30 Juni 2007

Op de fiets naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: