Het eerste verslag vanuit Remagen - Reisverslag uit Remagen, Duitsland van antoonhans - WaarBenJij.nu Het eerste verslag vanuit Remagen - Reisverslag uit Remagen, Duitsland van antoonhans - WaarBenJij.nu

Het eerste verslag vanuit Remagen

Door: Hans

10 Mei 2010 | Duitsland, Remagen

Hallo allemaal.

Zaterdag 8 mei is eindelijk aangebroken. 3 Jaar na onze reis naar Santiago beginnen we aaan one tweede lange fietstocht. De fiets stond gepakt en gezakt klaar enn ongeveer half negen vertrokken we naar Asten, waar we bij de kerk samen kwamen.Antoon en Nelly waren er al en Annet had voor de koffie gezorgd. Meer dan 15 man hadden de moeite genomen om ons te komen uitzwaaien. Ik dacht dat iedereen op de hoogte was, maar er kwamen achteraf nog sms-jes van mensen, die ook gekomen waren als ze het geweten hadden.
Na van iedereen afscheid genomen te hebben vertrokken we richting Kessel, waae we Reitsma’s route naar Rome oppikten. Dit is de beschreven route die we willen volgen.
In het begin moest ik weer een beetje wennen aan het fietsen met bagage. Ongeveer halverwege hadden we een koffiestop en na ong. 40 km kwamen we aan bij het pontje over de Maas. In het nabij gelegen restaurant hebben we nog wat gegeten en toen was het tijd om afscheid te nemen. Wij gingen de pont op en nadat we uit het zicht waren verdwenen giingen Nelly en Franka weer richting huiswaarts.
Vlak na Roermond, ging de route langs kleine fietspaadjes langs de Roer Duitsland in. Als snel kreeg het “Santiago”gevoel ons weer te pakken; hetzelfde gevoel wat we toen hadden van vrijheid en het genot van het fietsen.
Na 80 km besloten we in de buurt van Linnich te gaan overnachten, nog ong. 15 km. verder. Hier was geen camping en pensionnetjes, hotelletjes enz. zaten vol. Nog 10 km. was een grotere plaats Jullich. Vlakbij Jullich zagen we een vakantiepark. Hier waren geen overnachting mogelijkheden, maar enkele jongens wilden ons wel naar een nieuwe camping brengen. We hadden plaats, maar er wqren geen voorieningen bij, anders dan een toiletgebouw.. We hadden nog broodjes van vanmorgen en van vriendelijke Belgen konden we enkele blikjes bier overkopen.
We begonnen thuis met droog maar wat koud weer en het weer klaarde gedurende de dag steeds beter op. In de middag scheen de zon, maar ’s avonds werd het wel vochtig en koud.
We hadden 110 km gefietst.

Toen we de volgende morgen (9 mei) opstonden, scheen de zon en was het prachtig weer. Omdat alles erg nat was, pakten we de tent op en zetten die in de zon, zodat hij kon drogen.
Met het brandertje van Antoon konden we water koken voor de koffie en de thee en we hadden nog broodjes van gisteren. Bij het bepalen van de afstand voor vandaag, zagen we dat de volgende camping ongeveer 100 km verder was. Aangezien het goed weer was, besloten we dat te doen. De route ging ´s morgens verder langs de Roer. Na enige tijd zagen we voor ons enkele fietsers, die gepakt en gezakt dezelfde richting op gingen. Het waren Pita en Arnold uit Nuenen, die de route maakten van Roermond naar Heidelberg. Hun doel vandaag was Euskirchen. We hebben hier ongeveer een uur meegefietst en daarna draaiden ze een dorp in om koffie te drinken.
In de loop van de dag ging de route over van langs riviertjes fietsen naar fietsen over landwegen door open veld. De weidse uitzichten over de knalgele koolzaadvelden was heel mooi en we stopten ook regelmatig om te kijken en om foto´s te maken. In Euskirchen, na ongeveer 55 km. stopte we voor de lunch. Tot dusver is het vlak geweest, maar na Euskirchen begonnen langzamerhand de heuveltjes te komen. Er zaten beklimmen tussen van meer dan 500 m, met stijgingspercentages tot 9%. De benen werden wat moe,onder andere van de inspanning van gisteren en we zijn dus ook wel enkele keren gestopt..
Het was al bijna 7 uur toen we na 106 km. in Remagen aankwamen. Zoals gewoonlijk konden we de tentjes snel opzetten en na een douche gingen we in het campingrestaurant eten.
Op de camping is internet ter beschikking. Ik wilde en naar huis skypen en de website bijwerken. Helaas was de receptie gesloten. Daarom ben ik vanmorgen wat vroeger opgestaan om alsnog ons eerste verslag te plaatsen.

• 10 Mei 2010 - 07:24

Maria:

Hoi globetrotters...

Jullie zijn al goed van start gegaan...
    Heel veel succes en plezier op jullie verdere trip. Doei.

• 10 Mei 2010 - 07:24

Franca:

Als de broodjes van gisteren nu op zijn moet je vandaag maar weer nieuwe inslaan, zodat jullie morgen weer broodjes van gisteren hebben als er niets te eten is.

Groetjes
    FranCa

• 10 Mei 2010 - 09:07

Tonnie En Ans:

Fiets ze.
    We kijken al uit naar jullie volgende verslag.

• 10 Mei 2010 - 13:22

Lieke:

Wowww.. dat is een hele planning! :)
    Ik wens jullie heel veel plezier! Jullie zijn wel echte bikkels dat jullie naar Italië fietsen. De mensen van de Giro gaan niet met de fiets naar Italië, maar bijvoorbeeld met het vliegtuig!! Stelletje luilakken zijn het :P hihi
    Nogmaals: Heel veel plezier!
    Groetjes, Lieke!

• 10 Mei 2010 - 14:45

Henriette V Breugel :

hallo antoon en hans

hopelijk blijft het mooi weer.

dat lekker kunt genieten

henriette

• 10 Mei 2010 - 15:55

Sander H4G:

Hallo Antoon en Hans,
    Te hopen dat de reis vlotjes en zonder problemen zal verlopen.
    Goede reis en veel succes.

• 11 Mei 2010 - 07:37

Franca:

De staatsloterij van Mei heeft 5 euro opgeleverd, dus zuinig zijn op die broodjes van gisteren!

Groetjes
    FranCa

• 11 Mei 2010 - 11:06

Mary:

De eerste kilometers zitten al weer in de benen. Ik wens jullie nog een hele plezierige reis naar Rome. We blijven jullie volgen.

• 11 Mei 2010 - 16:06

Marianne:

Hoi Hans en pap,

Wat fijn dat het tot nu toe bevalt. Geniet van al het moois onderweg. Zowel wat je ziet als wat je meemaakt! Hopelijk wordt dit weer een geweldig avontuur!!!

X Marianne

• 11 Mei 2010 - 16:41

Paul Nelemans:

Hoi Mannen, heel veel fietsplezier en een goede tocht toegewenst gr fam Nelemans

• 11 Mei 2010 - 20:45

Ria En Albert :

Hallo Hans en Antoon,

De reis verloopt de eerste dagen wel heel voorspoedig, al veel kilometers per dag gemaakt! als start.
    Zorg dat je ons goed op de hoogte houdt Hans!dan is het voor ons volgend jaar wat "makkelijker" als we dezelfde tocht maken!!
    Een goede reis verder en hopelijk mooi weer!!

• 12 Mei 2010 - 12:21

Nelly:

Heren, hier is 't 7 graden. BRR!
    En dan op naar een tentje... Veel extra dekens meenemen dus. Hopenlijk is het bij jullie wat warmer en nog steeds droog.Veel plezier en (behalve natuurlijk via sms) tot zondagavond.

groetjes,
    Nelly

• 12 Mei 2010 - 17:22

Franka:

Hoi,

Hans heeft zoals gewoonlijk vanavond naar huis gebeld. Hij probeert regelmatig een verslag op de site te zetten maar dan moet er wel ergens een internet verbinding voorhanden zijn en dat valt niet altijd mee.
    Ze hebben vandaag na een tocht van 90 km hun tentje opgezet in Walldorf,17 km onder Heidelberg. De totale fietsafstand is nu 482 km. Het loopt, of liever fietst, dus heel gesmeerd.
    Ook bij hun was het weer niet zo fraai maar nu zat hij in de zon voor zijn tentje.
    Zo, nu zijn jullie toch een beetje op de hoogte. Hopelijk lukt het morgen om weer een flink verslag te sturen.

Groeten
    Franka.

• 26 Mei 2010 - 21:06

Thijs En Ton.:

HALLO VAKANTIEGANGERS HET IS HAAST ONGELOOFLIJK DAT JULLIE AL 1200 KM GEFIETST HEBBEN , ZEKER OMDAT DE ROUTE MET VEEL KLIMMEN GEPAARD GAAT. DE OMGEVING WAAR JULLIE GEFIETST HEBBEN IS ONS BEKEND EN WIJ VINDEN HET DAAR OOK ZO PRACHTIG. wij zijn afgelopen dagen naar Dresden geweest en hebben daar langs de Elbe gefietst. Ook heel mooi en gelukkig vlak want dat klimmen doen wij jullie niet na. Als jullie in dat tempo doorgaan dan kunnen jullie makkelijk doorfietsen tot NAPELS. (GRAPJE) NU GENIET ER NOG VAN EN VEEL GROETJES. TONNIE EN THIJS.